Precis hemkommer från ett samtal på dbt. Börjar känns mig trygg med min terapeut, hon passar verkligen mig! Idag pratade vi mycket om dagen då jag ska ta bort min häst, samt dagarna efter. För att undvika att jag gör något dumt försöker vi tillsammans strukturera upp och skriva ner exakt vad jag ska göra på dagarna. Dessutom kan jag ju alltid ringa/smsa henne om det blir för jobbigt. Just nu har jag svårt att greppa vad som egentligen är påväg att hända, jag har svårt att se hur jag kommer reagera. Men jag vet att min terapeut gör allt för att jag ska kunna hantera det på bästa sätt, självklart kommer jag vara ledsen det viktiga är ju dock att hålla kontroll på impulserna och det får jag hjälp med.
 
Vi gjorde även min läxa till färdighetsträningen imorrn. Har inte orkat ta tag i den hemma så vi fick improvisera lite, men nu är den gjord och det känns skönt att jag har något att komma med imorrn:)
Nu ska jag försöka få i mig lite lunch innan stallet!
 
 

1 kommentarer

TicTacToe

23 Oct 2013 22:16

Glädjer mig att höra att du får en massa hjälp i allt detta svåra. Håll ut, det kommer en period då allt lugnar ner sig och blir lite mer vardagslunk för dig. kram

Svar: <3
hearthypnotic.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej