Har funderat lite på mina ärr. De är blekta med hela min vänster underarm är täckt och jag har några på benen, men de syns bara om jag har bikini. Jag skäms inte över mina ärr, jag är van att folk glor. Däremot kan jag tycka att det är jobbigt att bli dömt efter dem, för ja det blir man. Jag jobbar inom vården och kommer även göra det när jag är klar med skolan, där ska man ha kortärmat. Jag har ibland fått kommentarer av patienter om dem, det är svårt att veta vad man ska säga och jag brukar bara försöka prata bort det. Jag har funderat på att tattuera över dem. Frågan är hur snyggt det blir? Om dom ändå lyser igenom känns det som att de drar till sig ännu mer uppmärksamhet. Dessutom skulle det krävas en ganska stor tattuering, vilket jag inte är så sugen på..Men kanske om man gör några mindre grejer så kanske ärren "smälter in". Får fundera lite till tror jag:)
 
 

Kommentera

Publiceras ej