Satt och fyllde i massa papper häromdagen. Ni vet sånna där mätningar om mående man alltid får hos läkare/psykolog/kurator/osv? Fick en sådan aha-upplevelse då!!! Jag har inga tvångstankar i dagsläget och har tidigare inget minne av att jag haft det. Men så insåg jag ju att jag visst hade det när jag var yngre:o Och även om inte tankarna finns kvar gör jag fortfarande grejerna fast omedvetet. Får berätta mer en annan dag när jag funderat lite mer på det.
 
Har haft några bra dagar:) Inget speciellt har hänt, allt har bara rullat på. Det är skönt när lugnet infinner sig och jag hinner njuta lite av tillvaron som faktiskt är rätt bra just nu. Jag vet att det svänger fort, men försöker ta tillvara på det bra så länge det varar. Något jag försöker intala mig själv när det blir lite jobbigt och jag känner mig ensam (typ fredag kväll som jag spenderade själv i min soffa...) är att det är skillnad på att KÄNNA sig ensam och att faktiskt vara ensam. Jag har flera bra vänner som jag träffar så ofta det går. Men alla har ju sina liv och det är inte som när man var liten och kunde ses jämt! Det är okej att vara själv. Det hjälper mig lite att tänka så alla fall:)
 
Hade fodring i stallet imorse och efter det har jag mest bara tagit det lugnt. Fixat med lite nödvändigt pappersarbete bara. Ska laga lite lunch innan det blir ridning och sen tänkte jag hinna med ett pass på gymmet ikväll. Har blivit lite dåligt med träning senaste veckorna pga min rygg som inte vill bli helt bra efter olyckan=/ Men jag hoppas det börjar bli bättre nu så jag kan träna mer, behöver få utlopp för allt inom mig och träning funkar bra för mig:)
 
 

1 kommentarer

TicTacToe

27 Jan 2014 14:38

Intressant att få ta del av dina tvångstankar och se om man känner igen sig i dem :)

Jag uppfyller många kriterier av Tvångsmässig personlighetsstörning vilket inte är samma sak som tvångsbeteende (OCD). Mina tvångsbeteenden gör jag omedvetet och de är liksom motiverade från min sida och fyller en funktion. Svårt att förklara men kanske har vi liknande beteenden?

Svar: Nja det är inte riktigt så för mig:)
hearthypnotic.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej