Förut tänkte jag att jag förmodligen kommer behöva äta mediciner hela livet, men kanske är det inte så. I dagsläget har jag minskat ner på medicinerna rejält. Jag äter cipralex, mirtrazapin och propavan varje dag, sen har jag benzo och imovane vid behov. Cipralexen minskar "fallet" lite när jag dippar, svårt att förklara men innan jag åt den fick jag lite frittfall-känsla när något gick emot mig, nu är det "bara" humöret som sjunker. Mirtrazapinen fick jag för att jag slutade äta när de satte in lamotrigin(tål inte den medicinen, men läkarna ville inte lyssna på det för de hade aldrig hört om någon som fick de biverkningar jag fick), den sattes ut ett tag men jag bad att få tillbaka den då sömnen blir bättre. Propavanen gör att jag sover hela natten. Den sattes dock in pga Cipralexen gav mig så hemska drömmar, inte mardrömmar utan bara obehagliga på ett verkligt sätt, jag var helt förstörd efter några månader med Cipralex då det inte kändes som jag sovit en blund under den tiden.
 
Imovane tar jag när jag inte blir trött trots propavan och mirtrazapin, blir som "snefylla" ibland och det bara kryper i kroppen. Benzo jobbar jag på att sluta med helt i och med att dbt inte funkar tillsammans med benzo. Har faktiskt inte tagit benzo på snart 3 veckor:)
 
 

1 kommentarer

TicTacToe

14 Dec 2013 11:21

Bra jobbat att du använder färdigheter istället för benzo! :D

Kommentera

Publiceras ej