Ofta tycker jag dbt'n känns svår. Så mycket att ta in att jag knappt hinner ut genom dörrarna innan jag glömt hälften av vad vi gjort. Jag förstår därför absolut syftet med läxorna. Vi är tillbaka på medvetennärvaro på färdighetsträningen igen. Jag ska försöka "delta" och "beskriva" när jag äter. Vilket kanske inte riktigt tillhör mina vanor där jag gärna kastar i mig maten framför tvn direkt ur kastrullen;) Och jag fortsätter även jobba stenhårt på en sak i taget, en dag i taget, här och nu. 
 
Fredagen var nog den bästa dagen den här veckan. Känslorna var inte lika intensiva även om ledsenheten hänger kvar. Jag körde ett morgonpass på gymmet och åkte direkt därifrån till Ica, oduschad och allt. Såg ut som fan och självklart möter man alltid nån män känner som faktiskt duschat och fixat sig men man står där helt sunkig, haha:) Kvällen spenderades som vanligt med mina fina bäsisar. På torsdag ska de ju med mig till dbt:O
 
 
 

1 kommentarer

TicTacToe

07 Dec 2013 17:18

Jag tror att medveten närvaro är nyckeln för att få ett liv i balans. Jag märker att nu när jag börjat fatta syftet med det så märker att det hjälper! 3 av 10 veckor är medveten närvaro, vilket är största modulen i vår DBT så det säger ju en del om hur viktig den är :)

Hur känns det att dina vänner ska följa med? Hur mycket vet de om dig och dina svårigheter?

Svar: ja jag förstår syftet med det, men det är svårt ändå:/
det känns jättebra att dom ska med:) att få göra dem delaktiga. dom vet väl det mesta, och har fått stå ut med mycket tårar, blod, självmordstankar, överdoser, osv. så av den anledningen känns det bra att de får en bättre förståelse för varför det blir sådär för mig. lite nervöst också såklart, men tror det blir bra för oss alla!
hearthypnotic.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej