Just nu jobbar jag stenhårt med att ta en dag i taget. Inte få panik över vad jag ska göra alla kommande dagar, utan vad ska jag göra idag? Och sedan jobba med att göra en sak i taget, inte tänka på alla tio grejer jag behöver göra efter. Det är så jävla svårt. Grinade som en unge på dbt'n igår för det är så kämpigt. Men jag har en förstående terapeut som gör allt för att stötta mig, fast här behöver jag också jobba på att lära mig lita på henne. Idag känns det lite bättre. Bryt ihop och kom igen ungefär. Släpade mig upp tio minuter innan morgonpasset började på gymmet och åkte dit. Nu ska jag försöka ägna dagen åt att bara göra EN SAK I TAGET! Mitt mantra.
 
 

1 kommentarer

TicTacToe

30 Nov 2013 16:26

Medveten närvaro och att vara i nuet är verkligen användbart. Förr oroade jag mig ännu mer för framtiden än vad jag gör nu. Det är svårt att inte tänka framåt men jag brukar ställa mig frågan vad gör jag NU? Kan jag göra något NU åt det jag oroar mig för i framtiden? Blir svaret nej så försöker jag då att släppa det och fokusera på vad jag kan göra just NU.

Fortsätt kämpa och ta en dag i taget :)

Kommentera

Publiceras ej