Tog pinsamt lång sovmorgon imorse, men skönt var det. Spöregnande ju ändå nästan hela dagen. Storstädat lägenheten. Fixat stallet, fick dock bli en promenad med hästen idag, inte kul i detta väder. Släpade mig till gymmet. Var verkligen inte pepp på det, men jag vet ju hur skönt det är efteråt. Nu har jag tagit benzo och ska försöka sätta på en serie att bli trött till. Har egentligen ingen ångest men jag vill somna inatt och förhoppningsvis ta mig upp i en vettig tid imorgon. Måste ta tag i plugget imorgon, MÅSTE! Något annat jag måste imorgon är tvätta håret. Haha har inte tvättat håret på en veckan(fast ja jag duschar varje dag), hatar att tvätta håret:D Mitt hår är ju dock vant vid att inte tvättas så ofta.
 
Veckan som kommer bjuder på två individuella samtal på dbt och sen färdighetsträning i grupp. Känns skönt att det rullar på:) Trivs verkligen med min terapeut och även de behandlare samt patienter i gruppen. Jag får mycket stöd och jag känner en trygghet jag aldrig känt. Jag behöver inte klara allt här i livet själv, jag får hjälp att lära mig hantera livet och stöd när jag faktiskt inte tror att jag kan hantera livet. Men vet ni jag minns inte ens när jag överdoserade senast och rakbladen har jag snart inte rört på 9 månader. Lika länge som man är gravid! Stolt ja, för det är tufft att hitta ny strategier att gå emot ångesten. Något som hjälper mig mycket är träningen. Har världens bästa gym, skön stämning och roliga pass:)
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej