Målet är att plugga 2h/dag. Tror jag fick till ca 1½h. Jaja bättre än inget. När jag fick panik och satt och andades i kvadrat runt datorskärmen gav jag upp, min hjärna orkade verkligen inte mer. Men jag är stolt att jag ändå pluggade lite. Jag har aldrig riktigt identifierat mig med det svart/vita tänkandet som är en kriterie för borderline, förrän nu när jag får börja analysera mina beteenden. Pluggar man heltid på universitet "ska" man plugga 8h/dag, som en arbetsdag. Inte en chans att jag fixar det, så istället slutar det med att jag inte gör någonting. Svart eller vitt. Så nu på dbt'n jobbar vi med att hitta ett mellanting, man måste inte göra allt eller inget man kan göra lite. Låter logiskt och jättelätt, men det är det INTE! 
 
 
 

2 kommentarer

TicTacToe

05 Nov 2013 18:25

Duktig du är som klarade 1,5 h! Det är som du säger alltid något :) Jag pluggade inte alls 8 h utan det var mest typ dagarna innan en tenta eller inlämningen av uppsatsen. Jag är en tidsoptimist så det kunde gå dagar då jag inte pluggade något.

Det är skitsvårt med det svart och vit-tänkandet. Jag märker hur präglad man är av det fast att man kan göra det så omedvetet. Men det är det vi kommer att få hjälp med så kämpa på :)

Svar: alla andra verkar ju plugga så sjuk mkt:(
hearthypnotic.blogg.se

TicTacToe

05 Nov 2013 19:46

Fast om någon pluggar extremt mkt då tänker jag att de behöver plugga mkt av olika anledningar. Att de typ är tröga eller överambitiösa ;-)

Svar: haha jaaa men det är så jobbigt att hela tiden ha något hängande över sig:(
hearthypnotic.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej